20 praktikus tanács 20 év alatt Amerikából 1. rész
Kövess minket:
Szakértő:

Sólya Bea
Motivációs előadó, Író, Lifestyle coach

Természetesen befolyásolta a személyiségem fejlődését az amerikai életstílus, és az itt eltöltött 20 év. A környezetünk programozó hatással  van ránk. A kollektív életstílus, a személyes szokások, a társadalmi elvárások, a média, a gazdasági helyzet mind-mind befolyásoló hatással van arra, hogy kivé válunk, hogyan gondolkodunk és mekkorát álmodunk.

Fontos, hogy tudatosan irányítsuk ezt a programozódást, és ne engedjünk teret, ne adjunk energiát olyan tapasztalatok manifesztálódására, amelyek hátráltatják a céljaink elérését és a vágyaink megtapasztalását. Az alábbi 20 praktikus tanács a 20 Amerikában eltöltött évem alapján kialakult életstílusom alapfilozófiáját képezi. Szándékom segítségedre lenni abban, hogy egyre tudatosabban lásd, hol vagy jelen pillanatban az életben, és hogy igazából hol akarsz lenni. Mi a távolság az álmaid és a realitásod között? Minden azzal kezdődik, hogy őszintén ránézel az életedre, és azt mondod; “Elég volt, ez így nem működik tovább, magasabb szinten kívánom megtapasztalni Önmagam.” Mit tegyek? Az alábbi 20 praktikus tanács első 10 pontja szuper kiindulópont a céljaid realizálására és az áloméleted megteremtésére.

1. Álmodj egy nagyobb álmot!

Biztosan hallottad már az “American Dream” kifejezést. Az “Everything is Possible” azaz “Bármi Lehetséges” hozzáállást. Engem mindig ez a határok nélküli gondolkodásmód vonzott. Ez terelte az életemet az Új Világba. Nem hiszek a limitált életben. Tudd, hogy az álmaidnak kizárólag Te szabhatsz határt. Ha el tudod képzelni, és el tudod hinni, hogy lehetséges a vágyad megvalósulása, plusz hajlandó vagy megtenni a szükséges lépéseket, az álmod kétség nélkül a Tiéd lehet. Einstein azt mondta, a képzelet nagyobb erővel bír, mint a tudás. Álmodj olyan álmot, ami lázba hoz, ami inspirál, amitől pillangók repkednek a gyomrodban, ami kiugraszt kora reggel az ágyból.

2. Soha ne tompítsd a fényed azért, hogy mások jobban érezzék magukat!

Sokszor nem tudunk mit kezdeni a dicséretekkel. Nem akarunk megbántani senkit a tudásunkkal vagy a képességeinkkel vagy éppen a szépségünkkel. Lehet, hogy megbántottak, megaláztak, rosszallóan tekintettek ránk kiskorunkban ezekért a dolgokért, így eldöntöttük, hogy biztonságosabb, ha nem mutatjuk az igaz fényünket… Megtanultuk tompítani, palástolni, eltakarni. Nem ragyogunk olyan fényesen.

Fotó forrás: pixabay.com
Fotó forrás: pixabay.com

Szeretve akarunk lenni, elfogadva akarunk lenni, be akarunk illeszkedni, de így csak beolvadunk a tömegbe… Akkor legalább tudjuk, hogy kik vagyunk, és hogyan viselkedjünk. Azért vagy itt, hogy a legmagasabb szinten tapasztald meg Önmagad. Az a kötelességed és a felelősséged a Lelked felé, hogy megmutasd az egyedülállóságodat és az igazi erődet. Szabadítsd ki magad ebből a meggyőződésből és ragyogj, hogy a fényedben mások is rátaláljanak a sötétségből kivezető útra.

3. Az Önbecsülésednek legbelülről kell jönnie

Hogy mi a titka annak, hogy elérd a sikert, amire vágysz? Az Önbecsülésed! Akkor leszel boldog kapcsolatban, akkor leszel egészséges, akkor engeded magadhoz a pénzt, akkor lesz fitt és vonzó a tested, ha Te a legmélyebb tudatossági szinten elhiszed, hogy ezt megérdemled. Azt kell realizálnod, hogy nem azért érdemled meg, mert jót tettél a szomszéddal, mert minden elvárásnak megfeleltél, mert mindenki kérését teljesíted. Azért érdemled meg mindazt, amire vágysz, mert ez a születési jogod. Az Önbecsülésednek arra kell alapozódnia, hogy mindent, amire vágysz, megérdemelsz, pusztán azon tény miatt, hogy életben vagy. Semmi mást nem kell hozzáadnod vagy bizonyítanod. Amikor szereted magad, akkor tanítod az embereket arra, hogy hogyan viselkedjenek veled. (Megjegyzem, akkor is tanítod őket, amikor ostorozod magad.) Ha Te nem szereted magad, akkor hogyan várhatod el másoktól, hogy szeressenek Téged? Bármilyen változást is akarsz generálni az életedben (legyen az anyagiakkal, párkapcsolattal vagy a testeddel kapcsolatos), mindig az önbecsülésnél és az önszeretetnél kezdd!

4. Mosolyogj!

A legszembetűnőbb különbség az amerikai és a magyar ember között az, hogy míg az amerikai ember mindig mosolyog, addig a magyar ember nem. A mosolygás egy nagyon gyorsan átvehető szokás, ami teljesen megváltoztatja a közérzetedet, megemeli a rezgésedet.

Fotó forrás: gettyimages.com
Fotó forrás: gettyimages.com

Egy pszichológiai tanulmány beszámolója szerint, amikor depressziós embereknek azt a feladatot adták, hogy minden reggel 15 percig a tükörbe nézve mosolyra húzott szájjal nézzék önmagukat, csupán két hét elteltével megváltozott az érzelmi állapotuk is. Mosolyogj! Akkor is, ha nincs különösebb okod a mosolygásra. Ajándékozd meg az embereket a mosolyoddal és meglátod, hogy többszörösen fog visszatérni hozzád ez a pozitív energia.

5. Légy Önmagad!

Mindenki más “foglalt”. Ne hasonlítgasd magad másokhoz, inkább realizáld a saját egyedülállóságodat, és bátran fejezd azt ki, hiszen azért vagy itt, mert van valami, amire kizárólag csak Te vagy képes. Ne akarj beilleszkedni a tömegbe csak azért, hogy elfogadjanak és szeressenek. Hallgass a Lelked hangjára, ami folyamatosan arról suttog, hogy ki vagy valójában, és hogy mit kell tenned, hogyan kell viselkedned ahhoz, hogy a legmagasabb szinten megtapasztalhasd Önmagad.

6. Alakítsd ki a reggeli rutinod és az esti rituálédat!

A motivációs guru, azaz Tony Robbins azt mondja, hogy “a rutinjaid és rituáléid összessége vagy”. Alakítsd ki a reggeli rutinod. Ezek lehetnek egyszerű dolgok, pl. egy csésze meleg citromos víz elfogyasztása, mialatt naplózol, vagy inspirációs könyvet olvasol, vagy felállítod a napra a szándékodat vagy kifejezed a háládat. Lehet reggeli séta a természetben, jóga vagy bármi más testmozgás. Az esti rituáléd lehet olvasás, relaxáló habfürdő, naplózás, egy csésze nyugtató tea stb. Ezekkel az egyszerű napi tennivalókkal keretbe helyezed a napod, és emelkedett tudatossági szinten kezded el és fejezed be. Ez egymagában már meg fogja változtatni az életed!

7. Minden nap teremts magadnak “ÉN-Időt”!

Mikor kérdezted meg utoljára magadtól, hogy “Mi az, amire nekem szükségem van ma? Mit akarok megtapasztalni? Mitől érzem ma jól magam?” Eszünkbe sem jutnak ezek a gondolatok, mert önzőségnek tűnnek. Ugye? “Hogyan kérdezhetném ezt meg magamtól, amikor annyi időm sincs, hogy a kötelességeimnek eleget tegyek?” Amikor úgy éled az életed, hogy minden nap felteszed magadnak ezeket a kérdéseket, akkor a Lelked felébred, elkezd ragyogni, és apróságok is boldoggá tehetnek. Egy csésze csodálatos tea, egy csokor virág, séta az erdőben, habfürdő gyertyákkal. Számtalan módja van, hogy feltöltsd Önmagad, és bizonyítsd a Lelkednek a törődésedet. Az ÉN-Idő növelni fogja az önbizalmadat!

8. Mondj NEM-et!

Amikor meghozod a döntést, hogy a legmagasabb szintű életedet éld, az egyik legfontosabb feladat és kihívás, hogy megtanulj NEM-et mondani. Nemet a másoknak való megfelelési kényszernek, nemet mások elvárásainak, nemet mindennek, amit valamiféle mentális vagy érzelmi kényszeredettségből teszel. A szabadságod kulcsa ez az egyszerű szó: NEM. Meg kell tanulnod használni – bűntudat nélkül –, hiszen ez lesz a legfontosabb eszközöd céljaid teljes fókuszban tartása során.

9. Meditálj!

Tudom sokaknak ijesztően hangzik ez a szó, talán mert olyan misztikus és ismeretlen. Mivel soha nem tapasztaltuk, nem értjük, hogy mi lehetséges a meditálással? Először is, nem csak az a meditálás, amikor egy kis szőnyegen törökülésben 3o percig mozdulatlanul ülsz. Meditálás lehet minden olyan cselekmény, amihez nincs szükséged mentális fókuszra, relaxálni tudsz, és az agyhullámaid le tudnak lassulni.

Fotó forrás: bondibeauty.com.
Fotó forrás: bondibeauty.com.

Meditálás lehet a séta, az úszás, de a mosogatás is. Minden, ami a “zónában tart”. Az én fodrászom is meditatív állapotban van, amikor a hajam vágja. Amit szeretsz csinálni és nem kell hozzá mentális fókusz, meditatív állapotba visz. A célja a meditációnak a gondolataid elcsendesítése és kapcsolatteremtés a Felsőbb Éneddel, hogy halld, érezd, vizualizáld a magasabb szintű útmutatást, hogy válaszokat, inspirációt, megerősítést és – a céljaid megvalósításához – energiát kapj.

10. Tervezed be az ütemtervedbe a mozgást – naponta!

Egy bizonyos ponton egyszerűen meg kell adunk magunkat annak, hogy a mozgásra napi szinten szükségünk van. Napi séta, úszás vagy jóga, és totálisan megváltozik az egész lényed vibrálása. El kell kötelezned magad, hogy folyamatosan a legmagasabb szintű rezgésre hangold a tested.

Olvasd el a praktikus tanácsok folytatását következő cikkemben itt. Ez a blog bejegyzés a honlapomon is elérhető, sok más hasznos írással.

Sólya Bea
Lifestyle coach